lördag 27 juni 2009

Rövslickeriet till väljarna kåseri

Jag bara måste slå ett slag för detta kåseri som "Teflonminne" skrivit på sin sida. (url längst ner)
jag skrattade gott när jag läste det första gången och småfnissar varje gång jag läst det. Med humor och pricksäkerhet får han fram budskapet: rövslickeri.

Kåseriet kopierat från han och kan läsas här. Adressen till hans sida är: http://drf.teflonminne.se/


2006-2007

-“Partikamrater, har ni funderat på hur vi ställer oss till det här flamseriet kring den personliga integriteten?”
- “Personlig integriwhatnow?”
- “Integritet. Personlig integritet. Du vet rätten till ett privatliv yada yada osv.”
- “Jaha det där. Vadå.. är det någon som pratar om det eller?”
- “Näe, inte några politiker iaf, det är ett jävla liv i bloggaffären om det men-”
- “Bloggosfären.”
- “Bloggowhatnow?”
- “Bloggosfären, det kallas bloggosfären, det läste jag i tidningen.”
- “Jahaja. Ok, det är iaf ett himla ståhej kring det på Internet, så det vore kanske intressant att sätta sig in i frågan och se hur vi tänker ställa oss till alla lagar som är i antågande vars huvudsakliga inverkan är att just begränsa denna integritet och frihet.”
- “Äh vadå. Det är ju inget annat parti som verkar bry sig, varför skulle vi göra det? Helt klart en icke-fråga.”
- “Ja jo.. du har nog rätt. Nå, nästa fråga då, vems tur är det att sitta i kungatronen med spiran och bestämma?”


2009

- “Piratpartiet, ni vet de där som gått till val på en icke-fråga, har tydligen en mycket stor uppslutning medborgare bakom sig och opinionsundersökningarna ser… alarmerande ut. Bloggaff- bloggosfären kokar fortfarande och har tvärtemot vår prognos tilltagit i intensitet snarare än tyna bort i tystnad.”
- “Va? Vadå? Hur många medborgare?”
- “Det varierar, men siffror mellan 6-11% har nämnts nyligen.”
- “SEX TILL ELVA PROCENT?! SKÄMTAR DU MED MIG?”
- “Nej, vad gör vi?”
- “Vad menar du “vad gör vi?”, vi profilerar oss i frågan så klart, vi läser det som sägs, och så säger vi att vi står för det. Vi ska ha de där procentandelarna.”
- “Men.. är det verkligen hederligt? Om vi inte riktigt vet vad det är vi står för, menar jag.”
- “Hederligt? Är ni någon sorts bög eller? Det här är politik, hederlighet lämnar du vid dörren tillsammans med dina smutsiga skor. Vem blir ansvarig för att läsa på? Jag har hört att man måste kunna sån där.. RFS.”
- “RSS.”
- “Va?”
- “RSS. Många använder en såkallad RSS-feed för att hålla sig ajour i bloggaffären.”
- “Bloggosfären heter det. Vänta nu, det var ju du som berättade det för mig!”
- “Va. Jag?”
- “Ja du, du sade det för flera dialograder sedan.”
- “Men det står ju inte vem av oss som är vem?
- “Det spelar väl ingen roll.”- “Eller gör det det?”
- “Vem är det som pratar nu, är det du eller jag?”
- “Skitsamma. Någon får ta och fixa en sån där feeder.”
- “Feedreader.”
- “ÄH LÄGG AV. Sven-Göran du får bli förste bloggläsare och lära dig allt de kan, så, nu när det är bestämt så kan vi kanske ta en bensträckare och en kaffe va?”
- “Jag?”
- “Är du Sven-Göran?”
- “Jag vet inte, det står inte vem jag är.”
- “Äh vafan skitsamma. Jag draftar något snyggt uttalande om att vi står för typ samma saker som de där jepparna står för så ska ni se att vi hyvlar av några procent av de där röstboskapen i ett nafs. Mötet avslutas, någon som ska med på en Campari på Spyan?”

Teflonminne`s sida: http://drf.teflonminne.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar